fbpx
image 2017 אפריל 12

אפליקציות מובייל, לאן?

לפני כעשור זכינו לראות פריצה ועליה של סוג חדש של תוכנות -אפליקציות לסמארטפונים. ההשקה של האייפון יצרה שוק חדש לגמרי  שגדל בקצב מטורף עם והצטרפות האנדרואיד לתחרות. עכשיו עשור אחרי אני חושב שאפשר לעצור לרגע כדי לבחון את התחום ולנסות לנחש כיווני המשך.

אזי מה הi בעצם אפליקציות מובייל? במה הם שונים מווב? האם שווה לפתח אתר מותאם או אפליקציה?

אלה השאלות שאני מקבל שוב ושוב מלקוחות שלנו חברות ועסקים המגיעים אלינו כבית תוכנה המתמחה בפתרונות דיגיטליים.

יש המון תשובות "נכונות" לשאלות אלה(אני מפנה אותכם למאמר שלנו המתאר פתרונות דיגיטליים לעולם המובייל), אבל אני רוצה להציע לכם כיוון מחשבה חדש.

האמת היא שאין הרבה שוני היום בין אפלקציות לווב. המטרה של רובם לספק לנו מידע ולאפשר לנו לבצע פעולות(קניות,הזמנת כרטיסים  ועוד) גם דרך הדפדפן וגם דרך מכשיר הסמרטפון שלנו.

יוצא מכך שאפליקציות רבות פשוט מעתיקות את הפונקציונליות של אתר.הווב ומתאימות אותה לשימוש על גבי מכשיר הסמארטפון. כיום משתמש יכול לבצע את אותם פעולות בין אם הוא מול מחשב או בדרך עם המכשיר הסמארטפון שלו.

זהו הישג מאוד משמעותי שגרם לשינוי מהותי באורח חיים שלנו ודפוסי התנהגות אבל אין בו חדשנות פורצת דרך..

האם זה אמור להפתיע אותנו? ממש לא!

רוב ההמצאות החשובות החלו את דרכן מתוך הישענות על עקרונות ידועים וניסיון ליישם ולהתאים אותם לתחום חדש.

הרכבים הראשונים הזכירו עגלות סוסים רק עם מנוע במקום סוס, המקלדות שלנו נלקחו מעולם של מכונות כתיבה(לכן רובינו משתמשים בפריסת מקשים שהיא לא אופטימלית להקלדה) ועוד.

החדשנות האמיתית מגיעה בדרך כלל בגלים מאוחרים יותר, כאשר היוצרים מצליחים להתנתק מעקרונות העבר ולהתחיל לחשוב בקטגוריות חדשות לגמרי. אזי נוצרים עקרונות ושימושים שמתאימים ליכולות האמתיות של ההמצאה ולא מוגבלים על ידי תחומים שכבר לא רלוונטיים.

בואו נחזור לעולם המובייל, עד היום רוב האפליקציות פשוט התאימו את הצגת המידע למסך קטן יותר, לניווט והזנת תוכן בעזרת מסך מגע במקום מקלדת ועכבר.כלומר התאמה של עולם הווב למכשיר מובייל.

דרך אגב, בשימוש זה באמת אין הרבה הבדל בין אתר המותאם למובייל לאפליקציית מובייל.

בהמשך התחילו להופיע אפליקציות שעושות שימוש בחומרה של מכשיר הסמארטפון שאין לה מקבילה במחשב, שימוש במצלמה וGPS של הסמארטפון. זה גרם ליצירת גל שלם של אפליקציות מובייל שאין להם מקבילה בווב (או שהיא הופיעה מאוחר יותר בתור השלמה).

אבל אני מאמין שזאת רק התחלה, עד עכשיו רוב האפליקציות האלה עושות שימוש קונבנציונלי ביכולות אלה בלי לחשוב על שימושים מורכבים יותר.

למשל השימוש הבנלי במצלמה זה לצלם תמונות. אבל מצלמה של מכשיר סמארטפון מאפשרת גם לנתח שיקים בנקאים, לסרוק מסמכים ולנתח טקסט ולשמש כגורם מתריע מפני תאונות בנהיגה. כנ"ל לגבי  שימוש במסך מגע לחתימה דיגיטלית ועוד הרבה דברים אחרים.

כל הדוגמאות הנ"ל כבר מיושמות על ידי אפליקציות קיימות!

אבל ההזדמנויות למימושים חדשים שלא אפשריים בדפדפן הם רבות מספור!

תחשבו רק איזה יכולות נפתחות בתחום של מציאות מדומה(VR) ומציאות רבודה(AR) ברגע שמכניסים את הסמארטפון למשקפיים ייעודיות כגון Google Day Dream.

זאת אחת הסיבות שהטרנד של צ'אט בוטים צומח בצורה מטורפת. יש כאן ניצול של אפליקציות מובייל של המסנג'רים כפלטפורמות שמכילות יכולות צילום ,GPS ועוד רבות אחרות

כדי להביא שימושים חדשים לעולם הצ'אט הישן. אפשר לראות את המסנג'רים וצ'אט בוטים כגשר המחבר בין ווב למובייל!

לכן אם אתם באמת רוצים לחדש בעולם המובייל נסו להתנתק ממה שקיים , חשבו על הצרכים של המשתמשים שלכם ואיך אפשר לממש אותם בצורה חדשנית בעזרת היכולות של הטכנולוגיה.

אנחנו באיניטק נשמח להעמיד את נסיונינו לשירותכם!

יצרנו מתודולוגית עבודה המאפשרת פריצת דרך וחדשנות בתחום אפליקציות מובייל.

נשלב את ניסיונכם העסקי/הבנת הלקוח/צרכים שיווקים עם הניסיון שלנו בהגדרת מוצר/אפיון/עיצוב/פיתוח אפליקציות כדי ליצור מוצרים פורצי דרך.

מחכים בקוצר רוח לעבודה משותפת.

בברכה

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

בית תוכנה המתמחה בפיתוח מוצרים דיגיטליים

www.initech.co.il

ishay@initech.co.il

#initech #mobile app development #mobile apps #software company #web development #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.