None 23 בנובמבר 2016

איך משלבים צ'אט בוטים באסטרטגיית דיגיטל של הארגון

הטרנד של צ'אט בוטים מאיץ בשוק הישראלי (כמובן גם בשוק העולמי).

כמעט כל יום שומעים על עוד חברה גדולה בארץ שמשיקה את הבוט שלה.

היום כבר יש פחות צורך להסביר לארגונים מהו צ'אט בוט (מה שעשינו במהלך חצי שנה אחרונה) ובאיזה תחומים ניתן לשלב אותו.

כהוכחה לכך, השבוע נערך בארץ אחד הכנסים הגדולים (בקנה מידה עולמי) בנושא צ'אט בוטים. כאלף אנשים מארגונים בגדלים שונים במשק הישראלי לקחו בו חלק ולמדו על התחום.

אחרי הבנה בסיסית במה מדובר, ארגונים רבים עומדים בפני שאלה מהותית,  איך לשלב את הבוט במכלול הדיגיטלי הקיים שלהם?

אני חושב שזאת שאלה מאוד חשובה שכדאי לנתח ולפתח אותה.

אזי למה בעצם השאלה עולה בכלל?

אותם ארגונים פועלים כבר מזמן בעולמות הווב והמובייל, פיתחו אתרים ואפלקציות מרשימות שהשתלבו יפה במאמץ הדיגיטלי שלהם.

אזי למה צ'אט בוטים שונים? בקצרה, ההבדל הוא בבשלות התחום.

בואו נזכר באמצע - בסוף שנות התשעים כאשר האינטרנט הגיע למשתמש הפרטי והעסקי,חברות שהחליטו לפתח אתר עמדו לפני הרבה מאוד דילמות. איך האתר צריך להראות? איזה תוכן צריך להופיע? איך משתמשים ידעו להגיע עליו?

היום, עשרים שנה אחרי כאשר חברה מחליטה לפתח אתר (אפילו במידה ולא היה לה אתר בעבר) השאלות פתירות , מכיוון שיש תעשיה בשלה שקיימת בתחום ויש המון חומר, כלים  ובעיקר נתונים מהשטח שמבהירים את הנושא עבור סוגי אתרים שונים.

דבר דומה קרה בעולם המובייל לפני כעשור, אבל בזכות הנסיון שהעולם צבר בווב ובזכות קצב חדשנות מואץ, עולם המובייל השלים את הנושאים האלה בערך בחצי מהזמן מהאינטרנט בתחילת דרכו.

אזי מה האקו סיסטם צריך להכיל כדי שארגונים ידעו איך לפתח ולשלב צ'אט בוט?

נתחיל משיווק, אנשי השיווק צריכים ללמוד איך להביא תנועה לבוט, להגדיר אנליטיקות ומדדים ולהציב מטרות ראליות ברות השגה.

מבחינת איפיון והגדרת משתמש יש ללמוד איך ליישם את החזון בעולם המינימליסטי של המסנג'ר, איך לבנות אב טיפוס ,לנסות אותו על משתמשים ובעיקר איך לעשות את כל זה באיטרציות קצרות ויעילות.

מבחינת פיתוח ,לבחור בכלים/פלטפורמות/ספריות קיימות ואיך לממשק את הבוט למערכות ארגוניות וממשקי ניהול של מדיה חברתית.

כמובן לא לשכוח איך בודקים שהבוט פועל, איך כותבים ומבצעים תסריטי בדיקות מותאמים.

מה יש לנו היום?

האקו סיסטם של צ'אט בוטים היום נוטה מאוד לכיוון המפתחים. יש עשרות רבות של פלטפורמות,ספריות וכלים שאמורים לעזור למפתחים לפתח את הבוטים.

כלים חדשים מופיעים ברמה יומית כאשר בכלל לא ברור במה הם טובים יותר או אפילו שונים מהמתחרים.

כדאי לציין,לרוב הפלטפורמות יש מעט מאוד משתמשים ולחלקם אין משתמשים בכלל !

יש כאן תופעה של נסיון לשפר נושאים שונים בפיתוח בוטים, בלי שבפועל נצבר נסיון פיתוח צ'אט בוטים.

ריבוי הכלים לצ'אט בוטים שונה מאוד מקצב התפתחות הכלים לעולמות הווב והמובייל שהוא הרבה יותר איטי , אבל הכלים מגיעים בצורה הרבה יותר בשלה לשוק.

לארגון שלא פיתח בוט מעולם, הכלים האלו לא יעזרו מכיוון שהם מכוונים למשתמש הטכני ולא העסקי.

לפעמים מפתחי הכלים מוכנים גם לעשות את פיתוח הבוט לארגון כדי לקבל לקוחות, אבל זה לא המיקוד שלהם והתוצאות בהתאם.

אזי מה חסר לנו ?

חסרות חברות שירותים ומיישמים, שיבינו את עולם הצ'אט בוטים על כל רבדיו(מאסטרטגיה ושיווק ועד ביצוע בפועל) ושיהיו עם האצבע על הדופק לגבי חידושים טכנולוגיים בתחום( אופציות פרסום חדשות, מנועי חיפוש לצ'אט בוטים, ספריות כלים ועוד).

גופים אלה יתרכזו בצרכי הלקוח ולא בקידום כלי או ספריה מסוימת.

זאת הדרך שבה בחרנו באיניטק כבית תוכנה המתמחה בתחום הצ'אט בוטים.

אנחנו מחפשים לעזור לארגונים ללכת בתחום חדש זה ולהנות מהידע,תובנות ויכולות שלנו לאורך כל השלבים.

לקוחותינו זוכים לשירות מא' ועד ת' תחת קורת גג אחת.

אנחנו כאן לשירותכם!

בברכה

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

בית תוכנה המתמחה בפתרונות צ'אט בוטים

https://initech.co.il/he/chatbot-development/

contact@initech.co.il

 

 

 

 

#חדשות מעולם הצ'אט בוטים #software company #chatbot #facebook #messenger bot #Initech #software development