fbpx
2016 אפריל 12

בוטים -שלב הבא בתקשורת דו כיוונית:

כולנו עדים למהפכת התקשורת המתחוללת מול עינינו בעשורים האחרונים. עוד לפני כעשרים שנה אנשים היו מקבלים את רוב המידע/החדשות מעיתונים, רדיו וטלויזיה, ערוצים מאוד חד כיוונים שאין בהם אפשרות לבחור מתי, איך, באיזו צורה ואיזה תוכן נקבל. כלומר לצרכן הסופי הייתה אפס השפעה. החל מסוף שנות התשעים של המאה הקודמת, עם התחזקות האינטרנט וריבוי האתרים, אנשים התחילו לצרוך יותר מידע מהרשת. אתרי אינטרנט איפשרו לצרכן לחפש מידע שרלוונטי לו, להגיב בפורומים וצ'טים, שלא לדבר על העובדה שהמידע היה זמין לו מתי שהוא רצה ולא בהתאם ללוח שידורים קבוע מראש. הופעתן של רשתות חברתיות שינתה עוד יותר את התמונה: אם נחשוב על זה רגע, רשת חברתית לא מספקת תוכן שמנוהל על ידי גורם בודד, אלא מהווה מקום שבו אנשים מחפשים, צורכים ומחליפים מידע בינם לבין עצמם מבלי שיש גוף מרכזי ליצירת תוכן.

התפתחות הסמרטפונים והופעת האפלקציות פתחו עולם חדש של מידע ושירותים מותאמים למיקום הצרכן ואיפשרו להציג מידע/ שירותים במקום ובזמן שהצרכן באמת צריך אותם.

בשנה-שנתיים האחרונות הופיעה תופעה שמחברת את כל הערוצים הדיגיטליים שהצגנו בצורה חדשה לגמרי ופותחת שלל של אפשרויות בהם נוכל לצרוך את המידע ולקבל שירותים, הכוונה לצ'אט בוט.

מהו צ'אט בוט? תוכנה שמאזינה לתוכנת צ'אט שיודעת לקבל ולתקשר עם משתמש אנושי ממש בצורה של שיחה. ברמה הבסיסית כל קונסול שליטה של כל מערכת הפעלה (במיוחד לינוקס) מאפשר לפתוח command line, לתת הוראות למערכת ההפעלה ולקבל מידע. בדרך כלל זאת אפשרות שרק אנשי מקצוע היו מנצלים אותה ורוב המשתמשים העדיפו להתחבא מאחורי ממשק ויזואלי. בשנות האלפיים עם התפתחות מערכות מסחר, שוב הבוטים עלו לכותרות במיוחד בתחום של מסחר במניות ומט"ח. הסוחרים בתחום העדיפו לפתח תוכנה שתדע לקבל פקודות, לעקוב אחרי מצב המסחר (שגם לרוב היה במערכת קונסול) ולבצע את פעולות הקניה והמכירה בהתאם לתנאים שהוגדרו מראש. זה חסך להם המון זמן ואיפשר תגובה מיידית לשינויים של השוק.

בשלוש השנים האחרונות התפתח דור חדש של פלטפורמות מסריים שפתחו את ממשקי המערכת למפתחים ואיפשרו לשלב צ'אט בוטים בתוך הפלטפורמות ולקבל דרכם שירותים ומידע. זה היה שינוי משמעותי לעומת פלרטפורמות מסרים סגורות כגון ווטסאפ, וויבר, פייסבוק, מסנג'ר, סקייפ שהיו עד אז. בין פלטפורמות המסרים החדשות נתמקד במספר דוגמאות :

  • Slack -פלטפורמת מסרים ארגונית שצומחת בקצב מטורף ושווי השוק שלה מוערך במילארדי דולרים. סלאק שינו לגמרי את התנהלותם של אירגונים רבים וביטלו את תעבורת האימיילים בתוך האירגון. לפני מספר חודשים, סלאק יצאה עם חנות בוטים רשמית ופתחה תשתיות וממשקים כדי שמפתחים חיצונים יוכלו לפתח בוטים בעצמם. היום תוכלו למצוא בוטים שיפתחו את דלת משרדכם,יזמינו פיצה או ינהלו את הוצאות העסק עבורכם.
  • WeChat-פלטפורמת מסרים סינית סופר פופולארית. פלטפורמה זו מאפשרת למשתמשים לתקשר,לקבל מידע, לבצע קניות ,לצרוך שירותים והכל מתוך הפלטפורמה עצמה עם שילוב של בוטים חכמים.

 

  • Telegram – פלטפורמת מסרים פתוחה וחינמית המאפשרת למאות מיליוני משתמשים לתקשר בצורה מאובטחת ולצרוך שירותים. לפני כמעט שנה טלגרם הודיעה על פתיחת הפלטפורמה שלה לפיתוח בוטים.

 

לאחרונה שמענו גם הכרזות מפייסבוק על פתיחת המסנג'ר למפתחים חיצוניים, דבר זה יאפשר פיתוח בוטים עבורו.

אזי למה תחום פיתוח בוטים נחשב לאחד הטרנדים החמים של 2016?

בוטים מאפשרים לשלב בין עולם הווב ועולם המובייל. הם פועלים על גבי פלטפורמות מסרים ומאפשרים לצרוך שירותים ומידע מותאמים אישית, תוך כדי תקשורת דו כיוונית עם המשתמש בתוך אותה פלטפורמת מסרים שהמשתמש נמצא בה ותוך שימוש נדבך תקשורת ידוע ופופולארי-מסרוני טקסט.

ההתפתחויות הטכנולוגיות בתחום ניתוח שפה מאפשרות להפוך את הדיאלוג הזה ליותר ויותר פתוח (לא מוגבל לפקודות בלבד) וכנראה לא רחוק היום בו נוכל להנחות את הבוטים בשפה אנושית ולכוון אותם לביצוע משימות ומטלות.

מה הם סוגי הבוטים הפופלאריים ביותר בפלטפורמות מסרים?

  1. עוזר אישי וירטואלי- תזכורות, הגדרת משימות ,איסוף דיווחים מחברי צוות.
  2. הזמנת שירותים- הזמנת פיצה, כרטיס טיסה, חדר במלון.
  3. איסוף מידע- איסוף והצגת מידע ממערכות חיצוניות (פיננסי, פרסום, מערכות ניהול) בלי שהמשתמש יהיה צריך לעזוב את הפלטפורמה.
  4. שליטה מרחוק- פתיחת דלתות, ניהול בית חכם, פתיחת דלת מוסך.

לצערי רוב הבוטים מותאמים לשוק בארה"ב ויש מעט יחסית שרלוונטים גם לקהל בארץ. מסיבה זו בחרנו באיניטק בית תוכנה, להתמקד בתחום זה ב-2016 במטרה להביא שירותים ישראליים מקומים לתוך פלטפורמות המסרים. אנחנו התחלנו עם פיתוחים לסלאק בשלב זה כאשר אנחנו עוקבים בקפידה אחרי התפתחויות עם פייסבוק מסנג'ר כדי להכנס גם לתחום זה. אני פונה לעסקים שמעוניינים להרחיב את קשת השירותים שלהם ולהנגיש את שירותיהם ומוצריהם בערוץ נוסף. תזכרו מהפכת הבוטים מתרחשת בכל מקרה וחבל להשאר מאחור. כנראה שהשפעותיה יהיו לא פחות משמעותיות ממהפכת האפליקציות ולכן כדאי להתכונן לכך מראש.

אתם מוזמנים לצור איתנו קשר באיימל contact@initech.co.il

בברכה,

ישי טנצר מנכ"ל

https://initech.co.il/he/chatbot-development/

#app #commend line #digital #hebrew #internet #mobile #mobile apps #slack #system development #telgram #web #website #אינטרנט #אפליקציות #אפליקציות מובייל #אתרי אינטרנט #בוטים #בית תוכנה #ווב #חדשות מעולם הצ'אט בוטים #מערכת הפעלה #ערוצים דיגיטלים #פיתוח תוכנה #פלטפורמות מסרים
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.