fbpx
2015 מאי 14

פתרונות דיגיטלים לעולם המובייל

image

ישי נותן גישות פרקטיות שעסקים יכולים ליישם כדי להנגיש את המידע ואת השירותים שלהם למשתמשי מובייל

בעולם המודרני, כאשר רוב הצרכנים משתמשים בצורה נרחבת מאוד בסמארטפונים, עסקים רבים מתחילים להבין שלא מספיק להם אתר תוכן/שירותים שנגיש במחשב הביתי או בלפטופ בלבד, על מנת לשמור על דירוגים גבוהים במנועי החיפוש והפרסום של גוגל ולהנות מערוצי הפצה נוספים (חנויות אפליקציות ואינדסקים של אפליקציות) חייבים להנגיש את המידע גם לעולם המובייל.

איך עושים את זה?

 

בבסיס פתרונות המובייל יש שני כלים עיקריים: אתרים המותאמים למכשירים הניידים השונים ואפליקציות. שני הכלים יכולים להיות שלובים זה בזה, או נפרדים זה מזה לחלוטין במגוון צורות ולכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו. ככלל, אפליקציה מאפשרת שימוש נרחב יותר בחומרה של המכשיר, ואילו האתר מאפשר להמנע מההליכים הביורוקרטיים הקשורים בהפצת אפליקציה דרך חנות ייעודית (למשל, AppStore או Google Play). ישנם מספר שילובים בין שני הכלים האלה:

  • אתר מותאם מובייל – גרסה נפרדת של האתר, שאמורה להיפתח בצורה מותאמת על סמארטפונים, טאבלטים ושאר מכשירים “חכמים”. כלומר, יוצרים גרסה נפרדת לאתר כפי שהוא נפתח על מחשב וגרסה נפרדת שנפתחת על סמארטפונים. כך העסק יכול לשמור את אתרו הנוכחי כמו שהוא, ובמקביל לפתח גרסה נפרדת שמתאימה לסמארטפונים. החסרון העיקרי של שיטה זו הוא הצורך בניהולן ובתחזוקתן של שתי גרסאות שונות של אתרים (אחד לווב ואחד למובייל), ויתכן גם צורך בשכפול של תוכן. בעקרון זהו הפתרון הפשוט והזול ביותר כדי לשפר את נוכחות בית העסק בעולם המובייל.
  • אתר רספונסיבי – אתר שיודע להתאים את עצמו גם למסך מחשב, גם לטאבלט וגם לסמארטפון. כלומר, אתר אחד שמתאים את תצוגתו לסוג המכשיר עליו הוא מוצג בהתאם למימדי המסך שלו. לעומת הגישה הקודמת, הפעם יש רק אתר אחד לתחזק, והוא מספק כיסוי מיטבי של סוגי המשתמשים השונים. כדרכם של אתרים, הוא רץ רק מתוך דפדפן (שיכול בהחלט להיות איטי), ודורש חיבור אינטרנט זמין על מנת לעבוד. גישה זו מתאימה לצרכים עסקיים רבים, ביניהם הנגשת מידע או שירות ללקוח שממשק המובייל לא מהווה את הממשק העיקרי מבחינתו, כאשר המשתמש רגיל לעבוד עם האתר דרך מחשב שמוכן גם לפתוח דפדפן על נייד כדי לגשת אליו או שהוא מקבל לינק גישה מהיר ונוח דרך כלי אחר – למשל, באימייל, בהודעת טקסט או בווטסאפ.
  • אפלקציה היברידית – מדובר בפלטפורמה המאפשרת לעטוף אתר מותאם או רספונסיבי ולהפוך אותו לאפלקציה אותה אפשר להפיץ באמצעות חנויות האפלקציה של אפל, אנדרואיד ומייקרוסופט – מעבר לנוכחותו הקיימת באינטרנט. השיטה פשוטה לביצוע: מפתחים את האתר פעם אחת וניתן להתאים אותו בקלות יחסית למכשירי אפל, אנדרואיד ולטלפונים מבוססי חלונות; ניתן לשלב באפלקציה יכולות מסוימות שאינן זמינות באתר רגיל – כמו שימוש במצלמה, בשירותי מיקום ומאפשרת עבודה לא מקוונת (offline), חלק ניכר מתוכן האפלקציה נגיש גם דרך דפדפן כאתר, ויישום שינויי בתוכנה לא מצריך הגשה מחודשת של האפלקציה לחנויות ועוד. למרות שהאפליקציה ההיברידית נשמעת כמו הפתרון האולטימטיבי, היא אינה מושלמת – הביצועים שלה איטיים יותר, גישתה לחומרת המכשיר מוגבלת ביחס לאפליקציית נייטיב, יש הגבלות על דברים ויזואלים כגון הנפשות מורכבות שניתן ליישם. על כן, גישה זו מתאימה לאפליקציות תוכן או לאפליקציות פנים-אירגוניות, בהן המשתמש נוטה לסלחנות כלפי ממשק משתמש איטי ומוכן לוותר על יכולות מסוימות.
  • אפלקציית נייטיב – פיתוח אפלקציה מותאמת במיוחד לפלטפורמה יחידה (אפל, אנדרואיד או מייקרוסופט).  אפליקציית נייטיב מאפשרת ניצול מלא של יכולות המכשירים ומערכות ההפעלה הקיימות בשוק, עבודה ללא חיבור לאינטרנט, ומעניקה את חווית השמתמש המיטבית. עלות פיתוחה של אפליקציית נייטיב גבוהה יחסית (כיוון שלכל פלטפורמה חייבים לפתח בנפרד), ודרך ההפצה היחידה עבורן היא דרך חנויות האפליקציות. פתרון זה מתאים לאפלקציות שהביצועים והנראות שלהן הם החלק המשמעותי ביותר, כגון: משחקים, אפליקציות המשלבות וידאו וקול, אפליקציות לאנשי שטח וכו’.

אם תרצו לשמוע יותר על פתרונות תוכנה שמתאימים לעסק שלכם, אתם מוזמנים לבקר  באתרינו: https://initech.co.il/he/    צרו קשר במייל: contact@initech.co.il

#app development #hebrew #hybrid application development #native applications #responsive website #בית תוכנה #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.