fbpx
image 2020 ינואר 29

איך אנחנו עובדים – איניטק, בית תוכנה

במהלך העשור של פעילותינו כבית תוכנה ועבודה עם לקוחות יצא לנו לענות פעמים רבות על שאלות של לקוחות בנושא התקשרות וצורת עבודה.

בהמשך לפופולריות  של המאמר הקודם שלי על "איך עובדים עם בית תוכנה?" החלטתי לשתף  תשובות לשאלות אלה ולתאר את עקרונות העבודה.

  1. איך אתם מגינים על הרעיון שלי מבחינת סודיות?

אנחנו מבינים את חשיבות ורגישות  המידע שמתקבל מלקוחותינו. אנחנו חותמים על הסכם סודיות המבטיח שלא נעשה שימוש כלשהו במידע אלה רק לצורך הערכה וביצוע פרויקט. מבחינת שמירה על המידע  שמגיע אלינו אנחנו משתמשים במערכת הרשאות כדי להגביל גישה למסמכים וקוד רק עבור אנשים שעובדים על אותו פרויקט.

  1. למי שייכות זכויות יוצרים על הקוד(IP)?

לפי הסכמי פיתוח שלנו, זכויות יוצרים על הקוד שפותח עבור הלקוח עוברות אליו לאחר השלמת התחייבויות הפיננסיות בגין עבודה שבוצעה. במהלך השנים פיתחנו תשתיות טכנולוגיות שהזכויות יוצרים עליהן שייכות לנו. תשתיות אלה יכולות לצמצם זמן עבודה ולחסוך עלויות ללקוח. הלקוח מקבל רישיון לא בלעדי לשימוש בקוד זה (לרבות אפשרות מסחור) גם עם בעתיד יבחר לפתח או לשנות מוצר בצורה עצמאית, ללא מעורבות שלנו.

  1. איך אתם מתמחרים את העבודה?

אנחנו עובדים בשתי צורות תמחור:

    1. תמחור שעתי / חודשי לפי תעריפים שונים בהתאם לסוג השירותים (פיתוח, עיצוב, ניהול פרויקטים, אפיון דרישות, בדיקות תוכנה ועוד).

    2. תמחור פרויקטלי – תמחור של פרויקט במידה והוא מוגדר ומאופיין בצורה מלאה ואין בביצוע שלו תלות בגורמים חיצוניים מהבחינה הטכנולוגית. דוגמאות למצבים בהם לא נוכל לעבוד בצורה זאת: יש חלקים בפרויקט שעדיין לא הוגדרו, חלקים בפרויקט שמפותחים על ידי גורמים חיצוניים ועוד.

           להסבר מפורט על יתרונות וחסרונות של שני המודלים הנ"ל עיינו במאמר שלי "איך עובדים עם בית תוכנה?"

  1. איזה חומרים אתם מצפים ממני לקבל?

אנחנו יודעים לעבוד עם לקוחות בשלבים שונים של מחזור הפרויקט. חלקם טרם הכינו חומרים כלשהם לעומת אחרים שיש להם תיעוד טכני מדויק של הצרכים שלהם. אנחנו יודעים להשתלב בכל המצבים האלה. אנחנו מבקשים מלקוחותינו למלא שאלון קצר בו הם מפרטים את מהות הפרויקט, אילוצים, תקציב, לו"ז. הדבר עוזר לנו להתכונן לפגישת היכרות ולהמשך התקשרות. כמובן, ככל שיש לכן מסמך אפיון מוכן או אפילו מסמך דרישות כתוב או סקיצות למסכי המערכת, כך נשמח לקבל אותו עוד לפני פגישה ראשונה, כדי למקד את ההכנה שלנו ולמצות את הפגישה הראשונה.  אנחנו תמיד שמחים להציע ללקוחותינו את שירותי אפיון, עיצוב וארכיטקטורה על מנת להכין את כל החומרים הדרושים לתחילת פיתוח.

  1. איפה נשמר הקוד במהלך פיתוח? האם לי כלקוח יש גישה אליו?

קוד מקור של כלל הפרויקטים שלנו מנוהלים במערכת ניהול גרסאות מבוססת GIT בענן מאובטח. הלקוח יכול לקבל גישה לקוד ולעקוב אחרי תהליך הפיתוח. במידת הצורך אנחנו יכולים להשתמש במערכת ניהול גרסאות של הלקוח. זה פחות מומלץ כי יש לנו אוטומציות הבנויות על גבי מערכת ניהול גרסאות שלנו.

  1. מי יהיה איש הקשר שלי אצלכם?

לכל פרויקט  מוגדר מנהל פרויקט / מוביל טכנולוגי שמרכז את כל התקשורת מול הלקוח ואחראי על התקדמות הפרויקט. הCTO שלנו (מנהל טכנולוגי ראשי),איגור גסקו, מלווה את כל הפרויקטים של החברה ומיישם בקרה רציפה על החלטות טכנולוגיות עיקריות ותהליכי פיתוח.

  1. איך מתבצעת התקשורת איתי? באיזה ערוצים?

כחלק מהקמת הפרויקט, אנחנו גם מקימים מספר ערוצים דיגיטליים  לתקשורת נוחה ויעילה:

    1. ערוץ Slack פרויקטלי (מסנג'ר ארגוני פופולרי דומה בפעולתו לקבוצה בוואטסאפ) –  בערוץ משתתפים כל אנשי הצוות שעובדים על הפרויקט, אנשי צוות של הלקוח וה-CTO שלנו. בערוץ מתבצעים עדכונים שוטפים, דיון בסוגיות שעולות ותיאומים. שאר הכלים שלנו יודעים לדחוף עדכונים אוטומטיים לערוץ (עדכוני קוד, משימות חדשות, הערות על משימות וכו').

    2. מערכת ניהול משימות Trello – לכל פרויקט מוקמת סביבת עבודה (board) עם הגדרת תהליך עבודה המותאם לפרויקט (סטטוסים של משימות, חלוקה לאבני דרך וכו'). כל משימות הפרויקט ינוהלו ויעדכנו כאן.

כמובן שהכלים האלו, לא מחליפים את השיחות טלפון ופגישות עדכון שוטפות. הכלים הם רק אמצעים שדואגים לארגן מידע חשוב ולוודא שכל הצדדים מתואמים לגבי הגדרת ותעדוף המשימות.

  1. איך אתם מנהלים משימות פיתוח \ תוכנית עבודה? יש לי גישה?

אנחנו מנהלים משימות פיתוח במערכת שנקראת Wrike (מקבילה של JIRA). אנחנו לא נוכל לספק לכם גישה אליה בגלל שיקולי אבטחה. במקום זה נסנכרן את המשימות ל-Trello כדי שתמיד תהיו מעודכנים.

  1. במידה ועובדים לפי שעות, לפי מה מחייבים אותי? איך אני מקבל דיווחי שעות?

יש לנו מערכת מרכזית לניהול דיווחי זמן לפי משימה. פעם בשבוע אנחנו מוצאים דוח משימות ללקוח עם פירוט משימות שעבדנו עליהם בשבוע שעבר. בתחילת כל חודש מוצאים דוח מסכם עבור החודש הקודם שעל בסיסו גם מופקת דרישת תשלום.

  1. האם יש לי גישה ישירה למפתחים?

כן. אנחנו לא בונים חצץ בין הלקוח לאנשי הצוות. המפתחים משתתפים באופן פעיל בתקשורת ב-slack ובפגישות / שיחות סנכרון. המטרה של מנהל פרויקט לא להסתיר את המפתחים אלה לרכז ולנתב את תקשורת כדי לשמור על תהליך עבודה יעיל ולצמצם תקורות תקשורת. פיתוח תוכנה דורש מיקוד ופוקוס, אנחנו מבקשים מלקוחותינו לשמור על מינון נכון ושימוש באמצעים כתובים כדי לאפשר למפתחים להתרכז בעבודה ולתת את התוצר הטוב ביותר.

  1. על איזה שרתים אתם מעלים את המערכת שלי?

אנחנו עובדים עם ספקי ענן שונים בהתאם לאופי וצרכים של הפרויקט. לפרויקטים קטנים יחסית אנחנו מעדיפים להשתמש ב-DigitalOcean כאשר לפרויקטים יותר מורכבים או דרושים שירותי מיוחדים אנחנו משתמשים בAWS. היתרון של הפלטפורמות האלה זה שירות, זמינות ויחס עלות-תועלת מצויינים. במידה והלקוח מעדיף להשתמש בספק אחסון אחר או לאחסן על שרתים שלו זה גם אפשרי.

  1. האם אתם מספקים תחזוקה? איזה חבילות תחזוקה אתם נותנים?כחלק ממודל העבודה ארוך טווח שלנו עם לקוחות, אנחנו מספקים חבילות תחזוקה כדי לתמוך בפרויקטים שסיימו את תהליך הפיתוח. חבילות התמיכה מכילות את המרכיבים הבאים:

    1. ניטור שרתים ושירות גיבויים – אנחנו מנטרים את שרתי המערכת ומספקים ללקוח התראות על תקלות או עומסים שעלולים לפגוע בתקינות המערכת. כמו כן אנחנו מתקינים תהליך גיבוי אוטומטי של בסיסי נתונים וקבצים מועלים למערכת על ידי משתמשים.

    2. זמינות והקצאת משאבי פיתוח – כדי לתת מענה לתקלות או שינוים שיעלו במהלך חיי ריצה של המערכת אנחנו מקצים זמן של מפתחים  ומסכמים עם לקוח על זמן תגובה בהתאם לאופי המערכת וקריטיות של תקלה.

    3. תמיכה – אנחנו מציעים ללקוח פורטל תמיכה בו אפשר לפתוח קריאות שירות ולנהל קריאות שירות שונות.

  2. איך אתם שומרים על פרטיות ואבטחת מידע?

בתחילת כל תהליך פיתוח אנחנו יושבים עם הלקוח כדי להגדיר באיזה דרישות אבטחת מידע ופרטיות צריך לעמוד. הדבר משפיע על איזה מידע אוספים, איפה שומרים , מערכת הרשאות והגבלת גישה ועוד (כל זה משפיע על מורכבות ועלות ומשך הפיתוח). יש לנו ניסיון עם דרישות פרטיות בישראל, GDPR  וחוק הפרטיות החדש בקלפורניה(CCPA). כמו כן יש לנו ניסיון עם דרישות ספציפיות של תעשיות מסויומות למשל  דרישות HIPPA לתחום הרפואי.

  1. האם מפתחים שלכם נמצאים בישראל?

אנחנו חברה ישראלית ורוב הצוות שלנו נמצא בישראל, אבל יש לנו אנשי צוות במדינות שונות. הדבר מאפשר לנו לעבוד עם לקוחות גלובליים ולנצל את האנשים המקצועיים ביותר בלי קשר למיקומם הגיאוגרפי, לתת מענה למערכות קריטיות גם בחגי ישראל ומחוץ לשעות עבודה בישראל.

 

אנחנו באיניטק נשמח להיות כאן בשבילכם ולעזור לכם בתכנון ומימוש מוצרי תוכנה.

 

ישי טנצר,מנכ"ל חברת איניטק

איניטק הוא בית תוכנה המתמחה בפיתוח מוצרי תוכנה מורכבים בשילוב פתרונות AI/ML

contact@initech.co.il

www.initech.co.il

972-543492075+

#development #initech #software #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.