fbpx
2016 יוני 27

חיפוש בגוגל או חיפוש במסנג'ר?

image

תנו לי לנחש מהי התוכנה בשימוש הכי שכיח אצלכם? הדפדפן.

אתם רגילים להגיע למידע ולשירותים דרך גלישה וחיפוש, יתכן וזה ישתנה מאוד בזמן הקרוב.

בשנים האחרונות אנחנו מבלים יותר ויותר זמן בתוך פלטפורמות מסנג'ר שונות כגון: “ווטסאפ”,“פייסבוק”,“מסנג'ר”,“סלאק”,“סקייפ”“ ועוד. פלטפורמות אלו הפכו למקום מרכזי להתכתבות,שליחת הודעות/תמונות/קבצים/מיקום, שיחות והודעות קוליות בעבודה ובחיים הפרטיים.

פלטפורמות אלו מתפתחות בקצב מסחרר ומזמן חורגות מהגדרתן המקורית כ"צא'ט”. האופציות והאפשרויות החדשות מחברות בתוכן יכולות שעד כה יכולנו לקבל ממספר רב של תוכנות  (מנוע חיפוש,איימל,תוכנות להעברת קבצים גדולים, VoIP).  לשינוי זה השפעה משמעותית על הרגלי הצריכה שלנו ומקרב את הפלטפורמות האלו להיות מקום מרכזי אחד שבו אנחנו עושים את הכל.

לשלל יכולות אלה מצטרף כעת עוזר וירטואלי חכם שידע להבין את מבוקשנו ולהפעיל תוכנות/אפלקציות חיצוניות על מנת להשיג את המידע או השירות הנדרש.

אזי למה ענקי התוכנה החליטו להתרכז בפיתוח מואץ דווקא של פלטפורמות מסנג'ר?

שליטתה של גוגל בעולם מנועי החיפוש הובילה את המתחרים הגדולים לפתוח חזיתות חדשות כדי להתמודד על הזמן והמידע של הצרכן. בזמנו אפל פתחה חזית חדשה לגמרי של אפלקציות לסמרטפון שדרכן אפשר לקבל מידע/שירותים או סתם להשתעשע. ההצלחה של האפלקציות היא אחת מעמודי התווך שתרמו להצלחת אפל. למרות ההצלחה הגדולה תקופת האפלקציות מסתיימת בצורה הדרגתית, למשתמשים נמאס הצורך של חיפוש והתקנה של עשרות ולפעמים מאות אפלקציות שונות על מנת לצרוך את אותם שירותים להם הם רגילים.

הצורך הבסיסי של המשתמשים למקום מרכזי אחד שבו יבוצעו כל הצרכים של המשתמשים הוא שהוביל לפיתוח העוזר וירטואלי. התחום של עוזר וירטואלי מתפתח היום בשתי כיוונים: חיפוש קולי(google now,Siri,Cortana) ושילוב של העוזר האישי בתוך פלטפורמת מסנג'ר (facebook M.,Cortana).

בשני התחומים האלה אין עדיין הכרעה ברורה, כמו שקרה בתחום של מנועי חיפוש, כך שאלו הם המקומות בהם מתרחשת המלחמה במונופול של גוגל.

מסנג'ר בשילוב עוזר וירטואלי יקלטו את הצרכים שלנו, יפעילו שירותים חיצוניים כגון אתרים/מנועי חיפוש/אפלקציות ויחזירו לנו למסנג'ר את כל המידע הנדרש מבלי שבכלל נצטרך לצאת ממנו. אם נוסיף לכך את העובדה שגם ככה כל התקשורת שלנו מתקיימת דרך מסנג'ר ,אזי למה לנו להפעיל דפדפן בכלל?

אין ספק שישנן שאלות של חווית משתמש ושאלות טכנולוגיות שטרם נפתרו. לא תמיד ממשק של פקודות טקסט נוח לחיפוש (במיוחד במקרים של חיפוש רחב שקשה ומסורבל להגדיר בטקסט מה בדיוק מחפשים)  צריך גם לאפשר חיפוש ויזואלי ומעבר בין קטגוריות שונות ובחירה של ריבוי פריטים. המסנג'רים יצטרכו לאפשר ממשק נוח לחיפוש ולצריכה של מידע ויזואלי רב (מאמרים,פרטי עמודים,קניות). הדרך אולי לא פשוטה אבל הפרס לשבור את המונופול של גוגל ולהגיע למשתמש הוא מספיק גדול ונראה שהמתחרים ימשיכו להשקיע מאמצי ענק בתחום.

אתם מוזמנים לצור איתנו קשר באיימל contact@initech.co.il

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

https://initech.co.il/he/chatbot-development/

#apple #chat #hebrew #mobile apps #search engine #software #technology #ux #אבטחה #אפל #אפליקציה #בית תוכנה #גוגל #חדשות מעולם הצ'אט בוטים #חווית משתמש #טכנולוגיה
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.