fbpx
2016 אוקטובר 27

מחשבון סקילביליות (scalability) לסטארט-אפים

סקילביליות של מערכת תוכנה (אפלקציית ווב/מובייל) זו היא היכולת של המערכת להתמודד בצורה טובה עם כמות הולכת וגדלה של עבודה, או היכולת לגדול כדי לתת מענה לגידול בכמות העבודה. בדרך כלל כמות העבודה תלויה בכמות המשתמשים במערכת ולכן נהוג למדוד סקילביליות בכמות המשתמשים שיכולים לעבוד על המערכת בו-זמנית ולקבל זמן תגובה טוב מממשק המשתמש של המערכת.

הסקילביליות של מערכת מושפעת ממספר רב של גורמים: ארכיטקטורת תוכנה, ביצועים של תשתיות, כמות המשאבים המוקצים וכו'.

מאחר ומודלים עסקיים של מייזמים רבים תלויים באופן ישיר בכמות המשתמשים, לסקילביליות מייוחסת חשיבות רבה בזמן תכנון ופיתוח של מוצרי תוכנה. יחד עם זאת, סקילביליות אינה קשורה לכמות הפיצ'רים של המערכת או לחוויית משתמש של המערכת שלא בתנאי עומס. לכן, מייסדים רבים מקבלים החלטה לדחות אופטימיזציות הקשורות לסקילביליות לשלבים מאוחרים יותר, ולהשיק מערכת פחות יעילה מבחינת הביצועים אך יותר עשירה מבחינת היכולות שהיא מעניקה למשתמשים.

פיתחנו עבורכם, היזמים, שיטה לאמוד את כמות המשאבים שיידרשו ע"י מערכת שלכם כדי לתמוך בכמויות גדולות של משתמשים. השיטה מתבססת על נתונים אמפיריים שנמדדו בעשרות מערכות בתחומים שונים.

אנחנו מניחים שהמערכת שלכם מורכבת מאפליקציה צד לקוח וצד שרת, כאשר הלוגיקה העסקית העיקרית נמצאת בצד שרת. האומדן הוא עבור הצד שרת בלבד והוא מספק סדר גודל של עלויות משאבים הנדרשים כדי להוסיף תמיכה ב-1000 משתמשים חדשים במערכת.

אומדן העלויות יתבסס על ניתוח עבור המשאבים הבאים:

  • כוח עיבוד (מעבדים \ זיכרון RAM)

  • אחסון נתונים (כולל רמות אחסון שונות)

  • תעבורת נתונים של אפליקציה

  • תעבורה של הגשת תכנים (CDN)

להתחלת התהליך של ניתוח עלויות גידול מואץ עבור המוצר שלכם לחצו כאן

* שימו לב שעלויות תשתיות משתנות עם הזמן ולכן אומדן עלות אינו נאשר קבוע.

www.initech.co.il

contact@initech.co.il

#advice for digital business #app development #initech #smart devices #software company #software development #start up #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.