fbpx
image 2017 נובמבר 12

רשמים מביקור בדרום קוריאה, הזדמנויות לשיתופי פעולה בתחומי תשתיות ותוכנה

לפני מספר ימים חזרתי מנסיעה עסקית לדרום קוריאה. כבית תוכנה המתמחה בנושאי בינה מלאכותית (AI), ביג דאטה וIoT, הוזמנו להשתתף ולהציג בכנס ה BIXPO הענקי,המתרכז בתחומים  ערים חכמות וIndustry4.0 (יצור חכם,אוטומציה תעשייתית).

בנוסף להשתתפות בכנס והעברת הרצאה יצא לי גם לפגוש באופן פרטני אנשי מפתח בתעשייה הקוריאנית , ביניהם קרנות הון סיכון,משקיעים פרטיים, בעלי חברות.

במאמר זה אני אתרכז בצד העסקי של הנסיעה ,באינטרנט קיים כבר חומר רב לגבי טיולים בקוריאה והצד הלוגיסטי.

לפני שנצלול לנקודות ספציפיות ,קצת רקע והתרשמות כללית:

  1. פערי שפה- כדאי להפנים כמה שיותר מוקדם שאחוז האנשים בקוריאה שמדברים אנגלית הוא קטן. במיוחד בקרב הדור המבוגר יותר שנמצא היום בעמדות מפתח בתעשייה. בדרך כלל המנהלים הבכירים מזמינים לפגישה עם זר עוזר אישי שיתרגם.

  2. פערי מנטליות ותרבות- באסיה הקצב והתרבות העסקית מאוד שונה. דברים לוקחים זמן , לא מקובל לגשת ישר לעניין, כאשר אומרים לכם "זה מעניין מאוד" זה לא אומר כלום. כדאי לקחת נשימה עמוקה ולא לצפות לחתימה על חוזים אלה  להתכוון לתחילת מערכת יחסים ארוכת טווח.הערכה וכבוד לישראל- בקוריאה מאוד מעריכים את ישראל בשל עוצמתה הצבאית וכלכלית. הם רואים בנו מודל לחיכוי. לכן כאשר ישראלי מגיע לפגישה יש לו כבר כמה נקודות בונוס מראש. כדאי לנצל זאת, תתחילו את השיחה בסיפורים  על ישראל, ספרו מה עשיתם בצה"ל,על נסיונכם בתעשייה, איפה למדתם. כאשר תעברו לנושא השיחה לשמו התכנסתם אתם תהיו בעמדה אחרת לגמרי.

  3. קשרים אישיים- אם חשבתם שישראל זאת מדינה של פרוטקציות וחברים שמקדמים חברים על סמך שירות צבאי משותף או עבודה בעבר אזי צפויה לכם הפתעה. התרבות הקוראנית מושטת על הררכיה ברורה שבה נוצרים קשרים הדוקים בין אנשים. לכן מכתב המלצה ממישהו מקומי שמקושר היטב מאוד עוזר. תמיד כדאי לבקש מהשותף הקוריאני להציג אותכם לחברות נוספות שלדעתו יכולות להיות רלוונטיות.

קצת ממה שלמדתי בכנס ובפגישות על תעשייה בקוריאה:

  1. תעשיה ענקית בתחומי אלקטרוניקה,רכב,כימיכלים- תהליכי היצור מאוד מתקדמים ,יש שימוש רב ברובוטים ואוטומציה.

  2. חומרה מול תוכנה-בקוריאה תחום  תוכנה חלש הרבה יותר. מפתחי תוכנה פחות מוערכים, מקובל לחשוב שפיתוח תוכנה/אפליקציות זה קל, משכורות בשוק התוכנה נמוכות משמעותית מבשוק החומרה. התוצאה, מוצרי תוכנה ברמה פשוטה ונמוכה יחסית. רוב מוצרי התוכנה לא מתורגמים לאנגלית ולא מותאמים לקהל מערבי. מה שפותח פתח לשיתוף פעולה מעולה עם חברות תוכנה ישראליות(זאת הסיבה המרכזית לכך שהוזמנו).

  3. מיקוד על Industry 4.0- ממשלת קוריאה קיבלה תוכנית רב שנתית לריכוז מאמצים בתחום של תעשיה חכמה כיעד לאומי. המון כסף מוזרם לתחום לכן יש עניין רב בפתרונות בתחום.

עכשיו הגיע הזמן לטיפים פרקטים:

הכנות מישראל

בנוסף לקביעת פגישות(על זה נדבר בסעיף הבא) יש עוד כמה דברים שכדאי שתעשו מראש כדי להיות מוכנים לביקור.

צרו קשר עם חברות בקוריאה תתחילו להתכתב באיימל, תקיימו שיחות סקייפ. חוץ מהעובדה שזה יעזור לכם לקבוע פגישות אתם גם תתרגלו מראש למנטליות ,צורת הדיבור ואנגלית של הצד השני. זה יאפשר לכם קליטה הרבה יותר רכה במקום.

איך קובעים פגישות בקוריאה?

קבעתי את רוב פגישותיי בעזרת חיפוש ופניות דרך לינקדאין. בחיפוש סיננתי פרופילים שלא ציינו אנגלית בשפות(גם אלה שמציינים אנגלית לא תמיד שולטים בה). כמו כן פניתי ללשכות מסחר של שתי המדינות וארגונים שמתעסקים בקשרים בין שתי המדינות.

את הפגישות כדאי לקבוע מראש עוד בישראל כאשר תשאירו זמן פנוי לפגישות המשך שייווצרו במקום.

עם מי כדאי להפגש?

תזכרו שמדובר בחברה מאוד היררכית, סביר להניח שלגורם שתפגשו איתו אין סמכות לקבל החלטה בעניין העסקה ,השאלה היחידה עד כמה הוא רחוק מגורם שיכול לקבל החלטה זו.

הייתי מתחיל מחברות בסדר גודל בינוני ,רצוי כאלה שכבר עבדו עם מערב ויותר ערוכים לכך.

גניבת רעיונות /טכנולוגיות

בקוריאה מאוד מקובל לגנוב ולהעתיק טכנולוגיות. זאת הסיבה שמזמינים אותכם מהתחלה,כדי לראות מה אפשר ללמוד ולהוציא ממכם. תחשבו היטב מה אתם מספרים ומה לא, תמיד תראו ותדגישו את הידע המיוחד שלכם ולמה יהיה קשה מאוד להוציא אותכם מהתמונה.

 

לסיכום, לקוריאה יש פוטנציאל עסקי אדיר ויחס אוהד לישראל. אם אתם פועלים בתחום של יצור חכם,תוכנה ותחומי הי-טק נוספים כדאי לכם לשקול את האפשרות ברצינות.

מצידינו אנחנו מצפים להעמיק את הקשרים שלנו עם חברות קוריאניות ולעזור להם בתחומי ההתמחות שלנו כבית תוכנה.

נשמח לעזור גם לכם להגשים מוצרי תוכנה מתקדמים.

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק- בית תוכנה לפיתוח מוצריים דיגיטליים.

www.initech.co.il

contact@initech.co.il

#hi tech #initech #technology #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.