fbpx
image 2017 מאי 09

סיכום השתתפות במשלחת ישראל לאוסטריה

בסוף חודש אפריל לקחתי חלק במשלחת ישראלית לאוסטריה לחברות תוכנה. המשלחת אורגנה על ידי הצד האוסטרי במטרה להביא את החדשנות הישראלית לשוק האוסטרי והאירופאי. התכנית כללה פגישות בין חברות ישראליות לרשויות וחברות בוינה והשתתפות באירוע בין לאומי של Software Day שמפגיש בין חברות תוכנה אירופאיות במטרה לבנות שיתופי פעולה והגשת בקשות למו"פ משותף תחת התקציבים של האיחוד האירופאי.

מספר מסקנות מהנסיעה:

  1. השוק האירופאי גדול ויש יחסית מעט חדשנות- רוב הסטארט אפים בישראל לא חושבים על אירופה אלה על ארה"ב כשוק יעד מרכזי. הסטארט-אפים בארה"ב מסתכלים בעיקר על השוק המקומי. זה משאיר יבשה שלמה עם פוטנציאל כספי גבוהה ועם רמת חדשנות נמוכה יחסית שמתרכזת במספר ערים מרכזיות כמו לונדון וברלין. אני מציע לחברות סטארט-אפ להסתכל יותר לכיוון אירופה, יתכן ויגלו כאן שוק פוטנציאלי ונוח.

  2. באוסטריה ובאירופה מאוד מעריכים את החדשנות הישראלית- נכון שמבחינה פוליטית המצב מסובך וישראל לא תמיד זוכה לאהדה, אבל בעולם העסקי בהחלט מודעים למה שיש לנו להציע. מספר גופים גדולים פנו אלי בבקשה שנלווה אותם ונעזור להם להטמיע חדשנות ויזמות פנים ארגונים בסגנון ישראלי.

  3. נדרשת לוקליזציה והתאמת מוצרים הן מבחינת שפה(גרמנית) והן מבחינת רגולציה- הפגישות שלי התמקדו בעולמות של מסנג'ר פנים ארגוני לארגונים גדולים וConnected Mobility, תחומים שבהם הדרישות והסטנדרטים משתנים ממדינה למדינה. למרות שרוב מקבלי ההחלטות מדברים אנגלית, מגבלת השפה בהחלט מורגשת.

  4. קהילת הצ'אט בוטים בוינה- צ'אט בוטים זהו נושא חם בקנה מידה עולמי אבל בוינה נוצרה קהילה תוססת במיוחד הכוללת אקסלרטור, מספר חברות סטארט-אפ המתמקדות בתחום. הדבר בולט במיוחד לאור העובדה שקהילת הסטארט-אפים בוינה קטנה יחסית, אבל מאוד ממוקדת בתחום של צ'אט בוטים וAI. סוד הדבר נובע כנראה מהעובדה שלקראת ההכרזה של פייסבוק על צ'אט בוטים למסנג'ר לפני שנה היו בוינה מספר גדול יחסית של מהנדסים בעלי ניסיון ובלי עבודה באותו רגע. ההצהרה של פייסבוק גרמה להם להירתם לתחום זה ולהגיע להישגים מרשימים.

  5. השתתפות קודמת בתכניות של האיחוד אירופאי מאוד תורמת-  מעל לשנה אני יועץ וקואצ' בתוכנית SME של האיחוד. לקיחת חלק בתכניות הרחיב לי מאוד את רשת הקשרים ועזר ליצור הזדמנויות חדשות.

  6. אקסלרטורים- בוינה נפתחים יותר ויותר אקסלרטורים כדי לעזור וליצור קהילת סטארט-אפים תוססת בקנה מידה ארופאי. אני חושב שאקסלרטורים אלה יכולים להוות קרש קפיצה חשוב לסטארט-אפים ישראלים המכוונים לשוק האירופאי. במסגרת הפגישות יצא לי לגבש תכנית שיתוף פעולה עם שני אקסלרטורים מרכזיים שנלווה אותם במסגרת יישום חדשנות ושיטות עבודה אג'יליות.

 

לסיכום הייתה נסיעה מאוד מהנה ומוצלחת,למדתי בה המון.

בברכה

ישי טנצר,

מנכ"ל איניטק

בית תוכנה המתמחה בפתרונות דיגיטליים

https://initech.co.il/

contact@initech.co.il

#austria #Austrian startups #business contacts #chatbot #initech #software company #start up business #ארועים בהשתתפותנו
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.