fbpx
image 2016 אוקטובר 30

שימוש בעמודי פייסבוק ומסנג'רים כאמצעי תקשורת יעילים במצבי חרום לרשויות מקומיות

במצבי חירום, בין אם מדובר על פיגוע/איום בטחוני או אסון טבע ,ערוצי התקשורת הם לרוב הראשונים לקרוס ,בין עם כתוצאה מפעילות עוינת או בשל עומס לא שיגרתי. בשל כן ריבוי אמצעי תקשורת ועמידותם מהווים גורם משמעותי ומכריע שיכול להקל מאוד על הציבור, לספק לו מידע חשוב והוראות כיצד לנהוג במצב החירום.

אמצעי התקשורת המקובלים היום כגון אתרי אינטרנט,מוקדים טלפוניים והודעות סמס, מהווים ערוצים סבירים בעת רגיעה, אבל במצבי חירום לא ניתן להתבסס רק עליהם.

אני רוצה לתאר שימוש בעמודי פייסבוק , מסנג'רים (ווטסאפ,פייסבוק מסנג'ר) וצ'אט בוטים, ככלי תקשורת יעילים שיכולים להוות גיבוי משמעותי לערוצי תקשורת הקיימים במצב חירום.

לפני שנפרט את היתרונות, בואו נסרוק בקצרה את הפונקציונליות העיקרית שהם מספקים:

  1. עמודי פייסבוק – אפשרות פרסום מידע ,עדכונים וניהול דיאלוג עם התושבים. עמודי פייסבוק מהווים תחליף /תוסף מצויין לאתרים ומגבים אותם מבחינת הצגת מידע ,פרסום עדכונים ומתן ערוץ פומבי לתקשורת עם תושבים.

  2. תקשורת ישירה בין שני צדדים- המסנג'רים מאפשרים העברת הודעות טקסט,תמונות,מסמכים,מיקומים (geo location) ,שיחות קול ווידיאו.

  3. הקמה של קבוצות – המסנג'רים מאפשרים להקים קבוצות במהירות וגמישות. הדבר מאפשר בעת מצב חירום להקים קבוצות פעולה של רשויות ואזרחים, לשתף מידע ולבצע תיאומים, כולל שיחות.

  4. שימוש בצ'אט בוטים בתוך פייסבוק מסנג'ר- צ'אט בוט זאת תוכנה הפועלת בתוך המסנג'ר ומאפשרת תקשורת דו כיוונית בין המשתמש ומפעיל עמוד הפייסבוק. צ'אט בוטים מאפשרים לספק למשתמש מידע ושירותים 24/7 בצורה אוטומטית ועם מעורבות אנושית רק במקרי קצה.

היתרונות שהכלים הללו מספקים :

  1. זמינות ונגישות לכלל הציבור.כלים אלו מוכרים ונפוצים ולכן לא נדרשת הכשרה מיוחדת או התקנת אפלקציות נוספות.

  2. נגישות גם דרך מחשב וגם דרך טלפון נייד.

  3. שירותים אלה מבוססים על שרתים לא מקומיים- בעת מצבי חירום יש סיכוי מוגבר שהשרתים המקומיים יקרסו בעקבות חבלה ישירה או עומס. השירותים שתיארנו מבוססים על שרתי פייסבוק שלא נמצאים בארץ ולא יהיו נתונים למתקפת טרור או לאסון טבע מקומי.

  4. הצפנה- המסנג'רים של פייסבוק מגיעים עם הצפנה מובנית מקצה לקצה לכן הם הרבה יותר בטוחים מהודעות סמס ושיחות טלפון!

  5. חיבוריות- האמצעים האלה נגישים גם דרך אינטרנט סלולארי וגם דרך רשת  Wifi(לכן יש אפשרות להשתמש בהם במקומות בלי קליטת סלולאר כמו מקלטים ומרתפים).

  6. עמידות מול התקפות האקרים- התקפות האקרים מכוונות בדרך כלל נגד אתרים (יותר קל טכנית ואתרים הם המוניים יותר ,כלומר יותר נזק פוטנציאלי). עמודי פייסבוק וגם מסנג'רים לא מהווים יעד עקרי להתקפות אלה ולכן יכולים להיות פתרון מצוין לתקשורת קהילתית.

  7. אוטומציה- הצ'אט בוטים מאפשרים לבצע אוטומציה של מענה לפניות הציבור. אפשרות זו חשובה במיוחד במצבי חירום בהם מוקדי הטלפונים לא מספיקים לענות לזרם פניות, שלא נדבר על מפעילי המוקד עצמו שייתכן ולא הגיעו למשמרת.

  8. יחס אישי ושיתוף- המסנג'רים נותנים תחושה אישית בעת תקשורת(לא סתם אנשים מנהלים בהם את התקשרות עם חברים וקרובי משפחה).  חשוב ביותר בעת מצב חירום על מנת  להרגיע ומתן תחושת בטחון. בנוסף המסנג'רים מאפשרים לשתף בקלות מידע, כך שהאזרחים יוכלו לחלוק את המידע עם אנשים נוספים שהרשות לא הגיעה אליהם.

לסיכום , עמודי פייסבוק ומסנג'רים מהווים פתרון תקשורת מעולה לקהילות גם בעתות רגילים ובמיוחד בעת משבר מקומי.

אשמח לענות על שאלות נוספות.

בברכה

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

בית תוכנה המתמחה בפתרונות דיגיטליים

https://initech.co.il/he/chatbot-development/

contact@initech.co.il

0544381332

 

#chatbot #digital product #digital solutions #digital tools #facebook #initech #messenger bot #software company #חדשות מעולם הצ'אט בוטים
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.