fbpx
image 2016 ספטמבר 14

7 טעויות שיזמים עושים בתקציר מנהלים

איניטק הוא בית תוכנה שמעורב בקהילת הסטארט – אפים בארץ ובעולם. כבית תוכנה שמייעץ לסטארטפים חשוב לנו להדגיש את הצורך בכתיבת תקציר מנהלים מקצועי שיעזור לכם למשוך משקיעים פוטנציאלים. מאמר אורח  מאת שותפינו ,נילי דונר מ VCforU.com (כלי חדשני ליצירת תקציר מנהלים) מפרט את כל הנקודות שחשוב לשים לב אליהן במהלך כתיבת investor one pager

משקיע פוטנציאלי מקציב לתקציר מנהלים (investor one pager) בממוצע חמש דקות מהזמן שלו, במידה והוא לא השליך אותו הצידה בעקבות אחת מהטעויות הנפוצות שיזמים עושים.

תקציר מנהלים טוב הוא הדרך שלכם למשוך את תשומת הלב של המשקיעים. כתיבה נכונה שלו יכולה להביא הרבה מאד כסף לסטארט אפ שלכם. בלי הכסף הנחוץ והמנטורים המתאימים הסיכוי להצליח בסטארט אפ נהיה אפסי, וחבל להיכשל רק כי לא הצלחתם להשיג את הפגישה.

אחרי שדיברנו עם משקיעים ומנהלי deal flow רבים, הרכבנו ב  VCforU רשימה של טעויות שאתם חייבים להימנע מהן בתהליך כתיבת תקציר מנהלים:

הנה שבע הטיפים החשובים ביותר ליצירת one pager מוצלח:

1. בהירות. משקיעים קוראים מאות תקצירי מנהלים בשנה, לכן  התקציר חייב להיות ברור וממוקד. בהירות מראה שאתם מבינים על מה אתם מדברים. זכרו שבדרך כלל המשקיעים לא באים עם ידע מקדים על המיזם שלכם, אז כדאי שהמסמך יהיה מספיק מובן לאדם בלי ידע מוקדם על הרעיון.

2. אנגלית טובה. אפילו המוצר הטוב ביותר לא יוכל להתגבר על one pager בלתי קריא.  אמנם אנגלית טובה לא תיתן לכם נקודות אצל המשקיע, אבל אנגלית גרועה תגרום לכם להיראות לא מקצועיים ותשלח אתכם ישירות לפח. הקפידו על הגהה נכונה לאנגלית שלכם, במידת הצורך בקשו עזרה בתשלום כמו fiverr.

3. מראה חיצוני מושך. ה-one pager שלכם חייב להראות טוב, ליצור רושם ראשוני טוב ולהראות מקצועי. אתם צריכים לעצב אותו בצורה שתמשוך משקיעים. אם עיצוב הוא לא הצד החזק שלכם, פנו למישהו מקצועי  שישפר את העיצוב בשבילכם. זה גם יראה למשקיעים שתחומים שונים של המיזם חשובים לכם.

4. ארוך מדי? המסמך חייב להיות עמוד אחד (נשמע ברור אבל תופתעו לגלות כמה יזמים כותבים one pager בן שני עמודים). שימו לב שלא יהיה עמוס מדי במילים. עומס מלל מאד מקשה על קריאת מסמך כזה. חשבו:  האם הייתם קוראים מסמך עמוס ולא נוח לקריאה כשיש לכם דברים טובים יותר לעשות עם הזמן שלכם?

5. הצוות המושלם. משקיעים משקיעים באנשים ולכן הם חייבים לדעת מי בצוות ואיך האנשים האלו יכולים לבצע את כל המשימות שיהיו בהמשך. הראו כיצד חברי הצוות משלימים זה את זה, ואיך הם מתאימים לתפקידים שיצטרכו למלא. אם חסרים לכם אנשים בצוות, ציינו שאתם מחפשים אנשים לתפקידים אלו.

6. עשיתם את שיעורי הבית? ענו על השאלות הקשות. מי המתחרים שלכם? חפשו. שאלו אנשים. אין כזה דבר שאין תחרות. אם הם לא שם עכשיו, מי הם יכולים להיות בהמשך? למה יש יותר סיכוי שאתם תצליחו? במה אתם יותר טובים? הדגישו את ההבדלים ביניכם לבין המתחרים והראו איך אתם תביאו יותר ערך. מה האסטרטגיה שלכם לאקזיט? מיצאו רכישות עבר שדומות לתרחיש בו הסטארט אפ שלכם יירכש בעתיד. מהצד של המשקיעים זה הכי חשוב – להבין איך מגיעים לאקזיט. הראו למשקיעים שאתם חושבים על הנקודות האלו, שכן הן הכרחיות להשגת ההשקעה.

7. כנות. אם משקיעים ירצו בסופו של דבר להשקיע, הם יבדקו כל פרט, לכן  עדיף להיות כנים כבר מההתחלה ולהימנע מתרחיש בו המוניטין שלכם יפגע, או שיגרום לכם לאבד הזדמנויות להשקעה בעתיד. אם ישנו נושא בעייתי בסטארט אפ שלכם,  תעבדו על זה ותפתרו אותו. משקיעים ישימו לב.

עקבו אחר הנקודות הנ״ל כדי שה one pager שלכם ישיג לכם את הפגישה.

לבנות סטארט אפ זה קשה. אל תתנו למסמך הזה להיות הדבר שיכשיל אתכם.

אנו ב VCforU.com נשמח לעזור לכם להכין תקציר מנהלים מעולה בקלות שיגרום לתהליך להיות יעיל יותר. מלאו את השאלון החכם שלנו  ב VCforU.com ותקבלו מיד מסמך שירשים משקיעים וימשוך תשומת לב. השירות הוא חינמי ומשרת יזמים, אקסלרטורים, קרנות ותחרויות סטארטאפים  מ45 מדינות ברחבי העולם.

נכתב על ידי נילי דונר

Nilli Donner, Co-founder and CEO at VCforU.com

www.vcforu.com

#accelerator #investors #software company #start up #start up business #web development #כתבות אורחים
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.