fbpx
2016 פברואר 21

סגירת Parse.com ומה סטארט-אפים יכולים ללמוד מכך

ב27.01.2016 פייסבוק הודיע על סגירת Parse, פלטפורמה טכנולוגית פופולארית שהיא רכשה ב2013 ועליה התבססו אפלקציות מובייל /ווב רבות. החדשות המרות הגיעו בטיימינג מפתיע מאוד לאחר שבתקופה האחרונה Parse הוציאו עדכונים וכלי פיתוח חדשים.עכשיו כל אותם לקוחות Parse צריכים לחפש להם בית חדש ולשכתב את הצד שרת שלהם לטכנולוגיה אחרת. לאחרונה השקנו שירות מיוחד כדי לעזור ללקוחות Parse בבניית תשתית חדשה .

אני מאמין שזאת נורת אזהרה לכל אותם סטארט-אפים שבוחרים להתבסס על טכנולוגיה סגורה זו או אחרת,ולא חושבים על סיכונים הטמונים בכך. אנשים מאמינים שאם מאוחרי הטכנולוגיה עומדת חברה גדולה כמו גוגל,פייסבוק,מיקרוסופט, יבם, זאת אומרת שהטכנולוגיה או השירות מובטחים ויפעלו לאורך זמן. אבל אנחנו רואים איך חברות ענק סוגרות פעם אחרי פעם שירותים (גם אם הם מוצלחים למדי) בגלל שינוי מדיניות ופוקוס. כך שהמצאות של חברה גדולה מאחורי הטכנולוגיה לא מבטיחה את שרידותה.

נשאלת השאלה, האם אפשר להסתמך על טכנולוגיות סגורות?

אכן, יש מקרים שבהם שימוש בטכנולוגיה סגורה יכול לבוא בחשבון, למשל אם אתם מפתחים אב טיפוס , שנועד לשימוש של משתמשים ראשונים וישנה טכנולוגיה סגורה מסוימת שיכולה לחסוך לכם הרבה זמן /כסף זה יכול להיות בהחלט פתרון טוב להשתמש בה.

ברגע שאתם מכניסים טכנולוגיה סגורה למוצר שמתפתח ואמור לעבוד לאורך זמן , אתם מכניסים סיכון למשוואה שעלול להתפוצץ ברגע הכי פחות מתאים. אתם צריכים להחליט אם אתם מוכנים להיות עם זה או לא. הסיכון של סגירת שירות הוא לא סיכון יחיד, יש מצבים שהשירות לא נסגר אבל העלויות שלו קופצות או שיש מעט אופציות אחסון בענן שמתאימות לו או אפילו פרצת אבטחה שלא מאפשרת לכם להטמיע את המוצר אצל לקוח גדול.

אזי מה האלטרנטיבה? שימוש בטכנולוגיות קוד פתוח. יש מספר יתרונות לגישה זו, מטה נדון בכמה עקריים.

קודם כל יתרון עקרי זה חוסך תלות שלכם בספק מסוים. סביב טכנולוגיות קוד פתוח יש קהילות מפתחים שמקדמים את המוצר ואם ספק שירותים מסוים הפסיק להתקיים או עזב את התחום, הרבה יותר קל למצוא ספק אחר או לקחת על עצמכם את המשך תחזוקה ופיתוח של הקוד.

יתרון נוסף שאנחנו רואים אותו בתחומים רבים של כלכלה שיתופית, זאת חוכמת המון, הקהילה הפתוחה של מפתחים גורמת למוצרי קוד פתוח להיות גמישים יותר, להתקדם מהר , להתפתח לכיוונים שונים ולהיות יותר מותאמים לצרכי השוק.

היתרון האחרון שנציין זה עלויות, משמעות המושג קוד פתוח שאתם לא משלמים על השימוש בקוד, אתם יכולים לאחסון אותו אצל ספקים שונים(קשת רחבה הרבה יותר של אפשרויות משפיע על המחיר) כך שבממוצע תשלמו פחות.

חסרונות של קוד פתוח? אף אחד לא מושלם, במקרה של מוצרי קוד פתוח זה שאין “אבא” אחד חזק שעומד מאחורי המוצר ודוחף אותו קדימה יכול לפגוע סיכוי חדירה לשוק, כמו כן העדר גוף מרכזי שאחראי על איכות הקוד, יכול להשפיע על איכותו ועל כמות פרצות אבטחה ובאגים. גופים בטחוניים במקרים רבים בוחרים לא להשתמש במוצרי קוד פתוח או משתמשים במוצרי קוד פתוח “ותיקים” שעברו בדיקה בטחונית.

אנחנו באיניטק בית תוכנה, בחרנו לבסס את פיתוחינו על תשתיות קוד פתוח כדי לתת מענה טוב יותר לסטארט-אפים ועסקים דיגיטליים. אנחנו גם מפתחים תשתיות שלנו(שגם בהם קוד פתוח). נשמח לשמוע על הצרכים שלכם ולהציע את פתרונותינו. אתם מוזמנים לבקר באתרינו www.initech.co.il

בברכה

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

ishay@initech.co.il

#app #cloud #developers #facebook #hebrew #mobile #open code #parse #security #server #startup #technology #web design #אב טיפוס #אבטחה #אחסון ענן #אינטרנט #אפליקצית מובייל #בית תוכנה #טכנולוגיה #טכנולוגיה סגורה #פינת הידע של איניטק #קוד #קוד פתוח #תשתית
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.