fbpx
image 2017 יולי 26

"ויזת יזמות" לישראל

ההיי-טק הישראלי צומח ומצמיח יזמים וסטארט-אפים רבים וטובים, אבל האם כל החכמה נמצאת אצלינו? כנראה שלא.

אנחנו חווים מגמה עולמית שיזמות הופכת להיות מבוזרת יותר ויותר. פעם אם לא היית בסיליקון ואלי לא היית קיים על המפה. היום אנחנו רואים יותר ויותר מרכזי יזמות חדשים שקמים באירופה,מזרח הרחוק ודרום אמריקה.

בנוסף אחד הדברים החשובים ביזמות זה גיוון ברעיונות ואנשים, כדי לשבור את המוסכמות הקיימות בשוק ולצאת עם משהו חדשני ופורץ דרך. אין ספק שאחד הדברים שהפכו את סיליקון ואלי למה שהיא היום, זה זרם בלתי פוסק של מוחות מכל קצוות העולם.

ישראל תמיד נחשבה ליעד "סגור" להגירה/ויזות עבודה ללא יהודים. עם ההתבססות של מרכזי פיתוח של חברות גלובאליות המצב התחיל להשתנות אבל עדיין אחוז עובדי ההיי-טק מחו"ל בישראל זניח.

לאחרונה רשות החדשנות(מדען ראשי לשעבר) החליטה לשנות את המצב ולאפשר ליזמים מצטיינים מחו"ל להגיע לישראל כדי לפתוח ולפתח כאן את הסטארט-אפ הבא שלהם. ההחלטה נובעת מתוך רצון להביא גיוון מוחות ורעיונות לשוק המקומי ולחבר את האקו סיסטם הישראלי לשווקים בינלאומיים.

מה יקבלו היזמים? למה כדאי להם לבוא לישראל?

חוץ מהעובדה שאנחנו יעד תיירותי נחשק ,עולם היזמות הישראלי מהווה את אחד הריכוזים הגדולים בעולם מבחינת כמות הסטארט-אפים,משקיעים,מרכזי פיתוח של חברות גלובליות ושחקנים אחרים בזירת היזמות. יש כאן ידע מצטבר של עשרות שנים איך לגדל ,לפתח ולמכור חברות, נוסף לקשרים הדוקים לסיליקון ואלי. עבור יזם שמגיע ממקום שבו עולם היזמות פחות מפותח זהו קרש קפיצה רציני שיכול להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה של המיזם.

בנוסף רשות החדשנות תאפשר ליזמים אלה להגיש בקשה במסלולי תמיכה שונים (תנופהתכנית חברות מתחילות)

מה היזמים הישראלים ירוויחו מהמצב?

חיבור לשווקיי יעד פוטנציאלים ושותפים עסקיים עם קשרים ענפים בחו"ל. הרי אחד האתגרים המרכזים שלנו כמדינה קטנה זה לפרוץ מעבר לשוק המקומי שלא מאפשר צמיחה מואצת שעליה חולם כל סטארט-אפ. לכן החיבור בין יזמים ישראליים ויזמים מחו"ל , הקמת מיזמים משותפים, כאשר השותף מחו"ל יחזור כעבור זמן מה ויקדם את המוצר בשווקיי יעד בינלאומיים.

איך התוכנית תעבוד?

רשות החדשנות בחרה בהליך תחרותי ב12 מסגרות תומכות שיספקו ליזם הזר, בתחילת דרכו בישראל, חשיפה לסביבת החדשנות ,מרחב עבודה, תשתית טכנולוגית, תמיכה עסקית ולוגיסטית.

תהליך המיון יכלול מספר שלבים ביניהם בחינה של פוטנציאל היזם על ידי מסגרת תומכת אליה הוא פנה ובהתאם לקריטריונים שהיא הגדירה לעצמה, אישור החלטה על ידי רשות חדשנות, קבלת ויזת שהייה בארץ(כולל אפשרות להביא משפחה) לתקופה של שנתיים בהליך מזורז.

 

אני גאה שרשות החדשנות בחרה באיניטק כמסגרת תומכת (אנחנו הבית תוכנה היחיד שזכה במכרז).אנחנו מאמינים שחיבור של יזמים בעלי רקע עסקי/שיווקי מחו"ל ליזמים טכנולוגיים בארץ יקים צוותים הטרוגניים שיוכלו לא רק לפתח מוצרים מדהימים אלה גם לשווק אותם.

זה הכיוון שנרכז בו את מאמצינו כמסגרת תומכת(אקסלרטור).

אנחנו במגעים עם משקיעים,חברות בינלאומיות ושותפים אחרים באקו סיסטם כדי להרים את תוכנית היזמות הטובה ביותר ולתת ערך רב ליזמים

למי שלא מכיר, איניטק הוא בית תוכנה המתמחה בפיתוח מוצרים דיגיטליים בשוק הישראלי ועולמי.אנחנו מעורבים מאוד באקו סיסטם כספקי שירות, מנטורים ושותפים.

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק- בית תוכנה לפיתוח מוצריים דיגיטליים ומסגרת מאושרת למתן ויזות יזמות.

#app development #eco system #enterpreneur #innovation #start up #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.