fbpx
image 2017 מאי 04

שנה אחרי, עדכונים והכרזות חשובות מF8, ועידת פייסבוק השנתית למפתחים ועסקים

בדיוק שנה אחרי ההכרזה הדרמטית של פייסבוק על השקת הצ'אט בוטים למסנג'ר באפריל 2016  התקיימה גם השנה ועידת הF8 שהביאה חידושים והתפתחויות רבות למסנג'ר וצ'אט בוטים.

להלן ההכרזות המרכזיות:

  • דרך חדשה לגלות בוטים(Discover Tab)- אחת הבעיות הנפוצות ביותר של עולם הצ'אט בוטים(לא רק במסנג'ר) זה איתור ומציאת בוט רלוונטי. עדיין לא נוצרו חניות "אפלקציה" גלובליים לבוטים. פייסבוק הוסיפו טאב חדש במסנג'ר לגילוי צ'אט בוטים. הדבר נותן יתרון לעסקים שיש להם בוט ומהווה ערוץ שיווק נוסף.
  • צ'אט קבוצתי והוספת בוטים לשיחה(Chat Extensions)- פייסבוק הכריזה שבוטים יהפכו לחלק אינטגרלי של כל שיחה במסנג'ר, כלומר יצטרפו לשיחות ויספקו מידע או יבצעו מטלות. לא עוד הפרדה בין שיחה של אדם-לאדם ואדם-למכונה. אנחנו רואים חיבור בין השניים כדי ליצור ערך מוסף.
  • כלי אוטומציה לעסק , תגובות לשאלות נפוצות של משתמשים(Smart Replies)- פייסבוק מעודדים עסקים להשתמש במסנג'ר כערוץ תקשורת מרכזי עם הצרכנים.  הם הוסיפו כלים שיצרו תגובות אוטומטיות לשאלות נפוצות(שעות עבודה,כתובת וכו'). כמו כן פייסבוק יאפשרו לעסקים לצור QR קוד שיוביל את המשתמשים ישירות לצ'אט בוט הרלוונטי..
  • משחקים ומוסיקה למסנג'ר- פייסבוק יאפשרו לשלב מוסיקה ומשחקים בתוך המסנג'ר. הדבר נועד לגרום למשתמשים לבלות יותר ויותר זמן בתוך המסנג'ר ולהפוך אותו לאפלקציה מרכזית של המשתמש. פייסבוק בונים אקו סיסטם שלם שנותן יותר ויותר שירותים למשתמש בתוך המסנג'ר, כתוצאה מכך למשתמש נשארות פחות ופחות סיבות להשתמש באפלקציות ופלטפורמות אחרות. הרי בתוך מסנג'ר נמצאים החברים שלו, הוא מתקשר כאן עם עסקים ,רוכש ומקבל שירותים ועכשיו גם יאזין למוסיקה וישחק במשחקים . זהו העולם של המסנג'ר.
  • הרחבת הפונקציואנליות ושימושים בM – העוזר וירטואלי של פייסבוק ,M נדחק מהכותרות על ידי העוזרים האישיים של גוגל ,אפל ואמזון. אבל לא הייתי שוכח אותו. פייסבוק השקיעו המון כדי להפוך אותו ליותר שימושי ואקטיבי. הוא יצטרף לשיחות צ'אט שלנו ברגע שיזהה בשיחה נושא רלוונטי ויעזור לטפל בהזמנת כרטיסים,אוכל,מקומות בקולנוע. הוא גם יפעיל בוטים ואפלקציות חיצוניות כדי לספק לנו מידע ושירותים. בגלל הזרם העצום של שיחות שעובר דרך המסנג'ר סביר להניח שהשיפור ביכולות של M יהיה מהיר והוא יפתיע אותנו כל פעם עם דברים חדשים שלמד לעשות.
  • הוספת בוטים לWorkplace (צ'אט ארגוני של פייסבוק לעסקים)- פייסבוק הכריזו על פתיחת Workplace, הצ'אט הארגוני של פייסבוק לצ'אט בוטים ואינטגרציות למערכות מידע ארגוניות.הדבר יגדיל את האקו סיסטם של מפתחים סביב הפלטפורמות של פייסבוק ויגדיל את כמות המפתחים למסנג'ר.

לסיכום, בשנה מאז הכרזת צ'אט בוטים במסנג'ר ראינו התעניינות עצומה בתחום אבל לא ראינו מספיק צ'אט בוטים שימושים ולא ראינו את התגשמות הנבואה שצ'אט בוטים מחליפים את אפליקציות המובייל.

אחת הסיבות העיקריות לכך זה אקו סיסטם לא בשל. פייסבוק פתחו את מסנג'ר לצ'אט בוטים אבל לא נתנו למפתחים מספיק כלים ליצור בוטים משמעותים ,לשווק ולהנגיש אותם לקהל.

צריך גם לזכור שחלק גדול מהזמן  השנה הושקע בלחנך את השוק לגבי עולם הצ'אט בוטים.

ההתפתחויות במסנג'ר במהלך השנה והכרזות שראינו בועידת F8 בהחלט מצביעות על צמיחה בכיוון הנכון.

האם הצ'אט בוטים ינצחו את האפליקציות השנה? לא חושב. אבל אני בהחלט מאמין שנראה הרבה יותר צ'אט בוטים שימושים והם ישלימו בצורה טובה את האקו ססיטם של אפליקציות מובייל.

אנחנו באיניטק,נמשיך לעדכן אותכם על ההתפתחויות החמות של התחום ונשמח לתכנן ולפתח את הבוט הבא עבורכם.

בברכה

ישי טנצר,

מנכ"ל איניטק

בית תוכנה המתמחה בפתרונות צ'אט בוטים

https://initech.co.il/he/chatbot-development/

contact@initech.co.il

#BOTS #digital marketing #facebook #initech #messenger bot #software development #web development #חדשות מעולם הצ'אט בוטים
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.