fbpx
2016 מרץ 17

טיפים לניהול צוות מרקטינג מרוחק

כחלק מתהליך גדילה של חברה, מגיע הרגע שאתם מחליטים לצאת מהשוק המקומי ומנסים לחדור לשווקים נוספים. לכל שוק יש פרמטרים יחודים המאפיינים אותו שקשה להבין מרחוק ואתם מחליטים לגייס צוות מקומי שיעזור לכם לפרסם את המוצר שירות/שלכם. בפוסט זה אתאר את הנסיון שלנו בהקמת סביבת עבודה וירטואלית פשוטה ויעילה לצורך שיתוף פעולה בין הצוות הישראלי שלנו לצוותי המרקטינג בניו-יורק ובוסטון.

הנחת היסוד שלי שיש לכם צוות שעובד בארץ ואתם מחפשים את הדרך הקלה ביותר לתקשר ולשתף מידע ומשימות עם צוות מרקטינג מרוחק. נקודת הנחה נוספת שאתם נמצאים בתהליך של ניסוי וטעיה בבחירת האנשים הנכונים, לכן תרצו שהכלים ומטדולוגית העבודה תאפשר לכם במקרה הצורך להחליף אנשי מרקטינג בקלות יחסית ובלי לחשוף מידע מיותר.

  1. תקשורת – הצורך הבסיסי ביותר של עבודה משותפת זאת תקשורת זורמת בין כל חברי הצוות. אני מקווה שאתם משתמשים בSlack כצאט אירגוני שלכם (אם לא רוצו לעשות זאת עכשיו!). הפתרון הקל ביותר זה להגדיר ערוץ חדש ,למשל boston-marketing-team, להזמין אליו את אנשי המרקטינג כאורחים (single channel guest) ואת חברי הצוות הרלוונטים בארץ. כך תהיה תקשורת ישירה בין כולם. שימו לב Slack מאפשר את האופציה הזאת בחינם. אנשי המרקטינג המרוחקים לא יהיו חשופים למידע שלא רלוונטי להם בערוצים אחרים.כמובן שצאט לא יכול להחליף לגמרי תקשורת קולית, אני ממליץ לכם לקיים לפחות שיחת וידיאו שבועית  בSkype כדי לחוש את האנשים.
  2. ניהול משימות- אני ממליץ לכם להשתמש בTrello שמאפשר להקים לוחות משימות בצורה גמישה ודינמית ולהגדיר בכל לוח תהליך עבודה המתאים לאותו סוג משימות. גם Trello מאפשר להקים את לוחות המשימות בחינם ולהזמין לשם משתמשים שלא מאירגונכם.
  3. שיתוף קבצים- בהנחה שאתם עובדים עם Google Drive, אני ממליץ לכם להקים תיקיה נפרדת שבה תאספו את כל הקבצים שתרצו לשתף עם צוות המרקטינג. זה פתרון נוח במידה ותרצו להחליף איש צוות, שיחסוך לכם את הצורך לנבור בכל התיקיות ולראות לאיזה מקומות עוד יש להם גישה.פתרון זה ניתן ליישום גם על גבי Dropbox/Box.
  4. תיאום זמנים- סביר להניח שאתם תפעלו באזורי זמן שונים. אני ממליץ להתשמש בhttp://www.thetimezoneconverter.com/ כדי לגשר על פער זה.
  5. ניהול לו"ז – אני ממליץ להשתמש בקלנדר של Trello על מנת לקבוע תאריך יעד לכל משימה.
  6. פניה לגופים חיצונים- מומלץ להגדיר לצוות המרקטינג תיבת איימל עם הדומיין שלכם על מנת שיוכלו לפנות לגורמים חיצוניים בשמכם לצורך בדיקת עניין/שיתוף פעולה. בשלב הראשוני של שיתוף הפעולה, אנשי המרקטינג יוכלו להשתמש באיימל שלהם(תוכלו לחבר אותם איתו למערכות שלכם שתוארו עד כה).

אם נסכם , עבודה עם צוות מרקטינג מרחוק, יכולה להיות לא פשוטה,אבל אלה כאבי גדילה ברוכים שכיף להתמודד איתם!

באיניטק  בית תוכנה אנחנו תמיד נשמח לעזור לכם עם ניהול מוצר וטכנולוגיה וגם לכוון לגבי תחומים נוספים

אתם מוזמנים לבקר באתרינוhttps://initech.co.il/  או לכתוב לנו contact@initech.co.il

ישי טנצר

מנכ"ל איניטק

#comunication #digital tools #dropbox #hebrew #internet #marketing #publicity #sharing data #skype #slack #systems #technology #trello #אינטרנט #בית תוכנה #טכנולוגיה #מרקטינג #ניהול מוצר #פינת הידע של איניטק #קבצים #שיתוף מידע
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.