fbpx
2015 יולי 23

עשר הנקודות חשובות בפיתוח מוצר דיגיטלי

יש לך רעיון מגניב? אתה בעל עסק שרוצה שאפלקציית מובייל או אתר יעזרו לך לעבור לליגה הבאה?

בכל מקרה אתה ניצב כעת לפני אתגר של הגדרה, איפיון, עיצוב ופיתוח של משהו חדש בתחום שיש לך פחות היכרות איתו. המטרה שרשימת הנקודות הבאה תעזור לך לקבל את ההחלטות הנכונות ולהפריד בין העיקר לתפל.

1. הגדר את המוצר בכתב – אל תשלה את עצמך שהרעיון פשוט וברור לכולם, הגדר אותו כמה שיותר מדויק בשפה חופשית כך שתוכל להראות את הדף לבן אדם זר והוא יבין מה מטרת המוצר ומה הוא צריך לעשות.

2. צמצם את התכולה – כן, נכון, אתה רוצה שהמוצר שלך יבריק ויעשה אלף ואחד דברים, בא לך רק להוסיף עליו עוד ועוד תכונות, אבל כדי שסיכוי הצלחה שלו יעלו אתה חייב להגדיר מה הליבה שלו ולנפות את השאר. לכן צמצם תכולות, תחשוב על מה אפשר לוותר ולחתוך ושהמוצר עדיין יביא תועלת לאנשים. בשפה המקצועית קוראים לזה MVP, נשתמש במושג זה בהמשך.

3. איפיון ה-MVP – צימצמת תכולה? זה המינימום של המינימום? יופי, עכשיו הגיע הזמן לפרט. יש לתאר את כל התהליכים שאמורים להתרחש. אחת הגישות היא להסתכל על סיפורי משתמש, לעקוב אחרי פעולות עקריות שהמשתמש צריך לבצע במערכת/אפלקציה ולתאר אותם.

4. תשקיע בחווית המשתמש – גם אם אין לך תקציב גדול להשקיע, אי אפשר לוותר על חווית המשתמש, אחרת המשתמשים יוותרו עליך :). לא חייבים להתפרע ולהמציא את הגלגל מחדש, אבל נוחות שימוש ופשטות חייבים להיות. מבחינת עיצוב, שמור על קו של נקיון ופשטות – זה עובד.

5. תבחר אנשים שעשו זאת כבר – כאשר אתה בוחר קבלני משנה או מגייס עובדים למימוש החזון, הנטיה לחסוך ברורה. אבל אל תוותר על העובדה שאנשים שאתה שוכר צריכים לדעת לבצע את המשימה, כלומר אם אתה רוצה לפתח אפלקציית אנדרואיד, זה שתקח מפתח מערכות מידע שהיה במקרה בין עבודות או שהסכים לעשות זאת כמעט בחינם בתור עבודת צד יגרום בדרך כלל יותר נזק מתועלת. ודא שהאנשים באמת מתמחים בדיוק בדבר שאתה צריך.

6. מיקור חוץ – אם הטכנולוגיה אינה הליבה שלך ואין לך אנשים טכנולוגיים מתאימים בצוות, תשקול ברצינות להוציא את העבודה החוצה. לגייס צוות (גם של אדם אחד), להכשיר אותו, לתאם ציפיות, להביא אותו להשגת יעדים – זהו תהליך קשה וארוך. כנראה יהיה הרבה יותר מהיר וזול להשתמש בגוף מקצועי קיים שעשה זאת כבר הרבה פעמים, גוף שיש לו מטודולוגיה ונסיון בתחום הרלוונטי. אם הגוף הזה יכול לתת לך פתרון וליווי לאורך כל חיי הפרויקט (משלב הרעיון עד למוצר שעלה לאויר) הרווחת בגדול, כרגע הגדלת משמעותית את סיכוי ההצלחה של הפרויקט.

7. ניהול – מצאת את האנשים הכי מוכשרים שיכולת, אתה בטוח שהם תותחים ולכן לא צריך לנהל אותם? טעות.  גם אם יש אדם אחד בלבד שעובד על החלום שלך, צריך לודא שאתה או גורם מקצועי מצדך מנהל את התהליך: קובע לו"ז, מגדיר יעדים, בוחן את איכות התוצרים, פותר בעיות שעולות. לוותר על ניהול זה כמו לוותר על הגה ברכב, בדרך כלל נגמר מהר וכואב.

8. טכנולוגיה – תזכור, טכנולוגיה זה הכלי להשגת המטרה. אל תשכח את זה. תבחר את הכלים הכי יעילים, הכי מתאימים והכי זולים כדי לפתח את הפרויקט. אם אתה לא מבין בזה – תדאג לקבל יעוץ, אבל תמיד תשאל:

א. האם הטכנולוגיה הזו מוכרת ויש קהילת מפתחים איתנה מאחוריה?

ב. האם פרויקטים דומים פותחו בה?

ג. עלויות של רשיונות, שרתים ועוד.

9. תבדוק את התוצר בעצמך – אל תסמוך על זה שהמעצב/המפתח בדקו, תבדוק בעצמך. כך תחיה את המוצר, תרגיש את ההתקדמות ותוכל ישר להרגיש את הבעיות ולפעול לתקנם.

10. תעלה מוקדם ככל הניתן וקבל פידבק – הנטיה של רוב האנשים היא לחכות יותר מדי עד שהמוצר יהיה מושלם לדעתם – אל תכנע לנטיה זו, היא עלולה להוביל למבוי סתום בו מתגלה שיש מוצר מושלם אבל אין משתמשים. נסה להגיע למשתמשים כמה שיותר מהר ולקבל פידבק, גם אם המוצר לא גמור, גם אם לא הכל עובד.

אם תרצו שירותי ייעוץ והכוונה, שירותי אפיון או בניית המוצר עצמו – תוכלו תמיד לפנות אלינו, כאן באיניטק

-ישי טנצר, מנכ”ל

#development #hebrew #israel #product manegement #startup tips #startups #בית תוכנה #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.