fbpx
2015 אפריל 05

אקזיט מצרים

בני ישראל הם לא היחידים שרוצים להרוויח את לחמם באמצעות מימוש רעיון מהפכני למוצר – גם מצרים מצטרפת בשנים האחרונות לגל היזמות השוטף את המדינות המפותחות. בדומה לאזורים אחרים, התשתית המצרית ליזמות מציעה חממות, משרדים פתוחים ואירועים שונים, כשהמרכזי בהם הוא כנס RiseUp, אליו מגיעים כ-2000 מבקרים מ-14 מדינות. רבים מה-Angels העוזרים לפרוייקטים המצרים הם יוצאי מדינות ערב שהצליחו לצבור הון אישי רב בארה"ב, וכעת רוצים להנפיח את התקווה האמריקנית שספגו גם בצעירים בבית.

 

“האביב הערבי”, שהחל בשנת 2010, עודד באופן מפתיע יזמים לממש את רעיונותיהם. כך, למשל, נוצרה המקבילה הקהירית ל-Waze – Bey2Ollak. האפליקציה החלה את דרכה ככלי המכוון לאנשים הרוצים להגיע מקהיר לאלכסנדריה, אך חוששים שבדרכם יפגעו מהמהפכה האלימה, ועל כן מעבר לדיווחי זמן-אמת על מצב הכבישים היא מספקת גם תפריט לחיוג מהיר לכוחות הצלה. כיום, Bey2Ollak נחשבת לאחד המיזמים המוצלחים ביותר במצרים. אפליקציה נוספת שפותחה כתגובה לצורך של אזרחים החיים בתקופת החלפת שלטון אלימה היא Mawnely – מילולית, “מלא את זה” – המציגה אילו תחנות דלק פעילות יש באזור.

 

מאז, היזמות במצרים במגמת שגשוג: שירות השולח התראות למכשירי משתמשים לפי מיקומם, רשת חברתית למוסלמיות חובבות אופנה, מחזור שקיות ניילון והפיכתן למוצרי טקסטיל בית, ואף לוח מודעות אבל דיגיטלי – מצרים לא מפסיקה להמציא ולחדש, תוך כדי דאגה לחיים התרבותיים, הדתיים והעסקיים של סביבתם.

#egypt #hebrew #hi tech #pesach #startups #בית תוכנה #פינת הידע של איניטק
נגישות

צור קשר

אני מסכים לקבל חומרים מסחריים ושיווקיים כולל הודעות דואר אלקטרוני מאיניטק ושותפיה. עיין במדיניות הפרטיות של איניטק עבור תנאים והגבלות.